Dieta in sarcina

on sept. 30, 16 • de • with No Comments

nutritiegravide1Dieta unei femei insarcinate trebuie sa furnizeze necesarul zilnic de calorii si sa fie bogata in nutrienti, mai ales cand vine vorba de:

  • proteine
  • fier
  • calciu
  • acid folic
  • vitamina D

Cresterea in greutate trebuie sa se faca treptat

  • 1 – 2 kilograme in primul trimestru
  • 1,5 – 2 kilograme in fiecare luna, in ultimele doua trimestre

O femeie cu greutate medie ar trebui sa ia in greutate intre 10 si 14 kilograme in total.

Alte sfaturi pentru o alimentatie care sa vina in sprijinul sanatatii fatului si al mamei:

  • Evitati consumul excesiv de sare, intrucat poate duce la hipertensiune arteriala.
  • Evitati produsele care contin ingrediente crude sau insuficient preparate termic: branza (feta, mascarpone), lapte nepasteurizat, somon crud, sushi, aluatul necopt pentru prajituri. Consultati lista completa cu alimente interzise in timpul sarcinii.
  • Spalati bine fructele si legumele inainte de a le consuma peentru a indeparta pesticidele si bacteriile.
  • Evitati pestele-spada, rechinul, macroul, cat si majoritatea tipurilor de peste de apa dulce intrucat contin cantitati mari de mercur, care pot duce la nasterea unui copil cu malformatii congenitale.
  • Evitati consumul excesiv de cafeina – limitati-va la o ceasca de cafea pe zi.

Sursa: romedic.ro

Acest articol este proprietatea Pagina de Nutriție și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 4,00 out of 5)
Se încarcă...

Related Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Scroll to top