codul_culorilor Verzi, galbene, rosii, albe, legumele actioneaza specific asupra organismului, iar nutritionistii spun ca unele culori trebuie sa aiba prioritate in alimentatia zilnica. Toamna este cel mai bogat anotimp, legumele si fructele au cea mai diversa paleta coloristica. Nu trebuie decat sa le asortam, in functie de culoarea care genereaza necesarul de vitamine, minerale si fibre, energie optima si protectie impotriva efectelor imbatrinirii, a cancerului, a bolilor cardiovasculare, a obezitatii. Mancati legume si fructe, armonizandu-le in functie de codul culorilor.

Albastru / rosu inchis (invinge efectele imbatranirii) – legumele si fructele in aceste culori au o concentratie mare de substante fitochimice (antocianina si fenoli) care sunt studiate in prezent pentru proprietatile lor antioxidante si anti-imbatranire. Este recomandata includerea in dieta a fructelor si legumelor de culoare albastra / rosu inchis pentru ca ajuta la:

  • reducerea riscului de cancer;
  • influenteaza benefic tractul urinar;
  • imbunatateste memoria;
  • asigura o imbatranire lenta si naturala.

De retinut: curele de slabire bazate pe consumul de fructe si legume si evitarea grasimilor saturate si a colesterolului pot reduce riscul unor anumite tipuri de cancer.

Fructe si legume de culoare albastra / rosu inchis: afine, coacaze negre, prune uscate, smochine, struguri, prune, stafide, sparanghel rosu inchis, varza rosie, vinete, andive, piper negru, cartofii mov.
Verde (pentru o sanatate de fier) – legumele de culoare verde au o mare concentratie de substante fitochimice, precum indoli si luteina, care atrag atentia cercetatorilor datorita proprietatilor antioxidante. Este recomandata includerea in dieta a fructelor si legumelor de culoare verde pentru ca ajuta la:

  • reducerea riscului de cancer;
  • asigurarea unui aspect sanatos al corpului;
  • intareste osatura si dintii.

Fructe si legume de culoare verde: avocado, mere verzi, struguri verzi, kiwi, lamai verzi, pere verzi, anghinare, sparanghel, broccoli, varza de Brussels, varza chinezeasca, fasole verde, telina, castraveti, andive, verdeturi stufoase (spanac, salata verde, etc), praz, ceapa verde, bame, mazare, ardei verde, zucchini (face parte din familia dovleceilor);

Alb (pentru vitalitate) – fructele si legumele albe si cafenii au o mare concentratie de substante fitochimice. Contin alicina, intalnita mai ales in plantele lefumicole din grupa cepei. Este recomandata includerea in dieta a fructelor si legumelor de culoare alba si cafenie pentru ca ajuta la:

  • reducerea riscului de cancer;
  • combate bolile de inima;
  • mentine colesterolului din sange la nivel normal.

Fructe si legume de culoare alba / cafenie: banane, pere galbene, curmale, nectarine, piersici, conopida, usturoi, ghimbir, ciuperci, ceapa, pastarnac, cartofi, gulii, porumb.

Galben si portocaliu (antioxidanti foarte puternici) – fructele si legumele galbene / portocalii au o mare concentratie de substante antioxidante, precum vitamina C, carotenoid si bioflavonoid. Este recomandata includerea in dieta a fructelor si a legumelor de culoare galbena / portocalie pentru ca ajuta la:

  • mentinerea unei inimi sanatoase;
  • asigurarea unui aspect sanatos al corpului;
  • intarirea sistemului imunitar;
  • reducerea riscului de cancer.

Fructe si legume de culoare galbena / portocalie: mere galbene, caise, pepene galben, agrise, smochine, grapefruit, lamai, nectarine, portocale, mango, papaya, piersici, pere galbene, ananas, mandarine, morcovi, ardei galbeni, cartofi, dovleac, porumb, rosii galbene.

Rosu (pentru sanatate si vitalitate) – fructele si legumele de culoare rosie sunt bogate in licopene si antocianina, substante fitochimice care au influente benefice asupra organismului tau. Este recomandata includerea in dieta a fructelor si legumelor de culoare rosie pentru ca ajuta la:

  • mentinerea unei inimi sanatoase;
  • imbunatateste memoria;
  • reducerea riscului de cancer;
  • influenteaza benefic tractul urinar;

Fructe si legume de culoare rosie: mere rosii, portocale rosii, cirese, merisor, struguri rosii, grapefruit rosu, rodii, zmeura, capsuni, pepene rosu, sfecla rosie, ardei rosu, ridichie, ceapa rosie, cartofi rosii si rosiile.

Acest articol este proprietatea Pagina de Nutriție și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Se încarcă...

Related Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Scroll to top