dietaDieta Scarsdale a fost creată de Dr. Herman Tarnower, specialist în tratamentul persoanelor care sufereau de obezitate, după studiul dietelor deja existente pe piaţă şi se bazează pe stimularea procesului de cetoză prin limitarea aportului de glucide.

Cetoza este modul de funcționare a organismului atunci cand rezerva de glucoză din sânge scade suficient de mult încât folosirea depozitelor de grăsime devine necesară. Cetoza se bazeaza pe descompunerea grăsimii din depozitele de grăsime în acizi grași, care sunt apoi folosiți de celulele corpului pentru obținerea de energie.

Cetoza este numita și „modul de ardere a grăsimilor” și apare in mod natural în timpul nopții sau în perioadele de post sau de înfometare. Este starea naturala de funcționare a organismului atunci când nu mănânci suficient sau nu mănânci la timp. Ea poate fi indusă și cu ajutorul unor diete si este adesea folosită pentru tratarea unor afecțiuni la copii.

Cetoza este starea care stă la baza scăderii în greutate, are efect rapid asupra depozitelor de grăsime atunci când este corect aplicată și nu depinde de cantitatea de efort fizic pe care îl faci.

Concepută în 2 faze, una de slăbire, care durează 14 zile şi cea de-a doua de menţinere, dieta Scarsdale are un set de reguli foarte stricte pe care trebuie să le respecţi întocmai. Meniul strict elimină din alimentaţie carbohidraţii, grăsimile, lactatele, alcoolul, dulciurile, sucurile naturale de fructe şi orice băutură răcoritoare.

Perioada de slabire incepe un regim low carb, de aceea nu trebuie să abuzezi de această dietă prea des şi nici să o prelungeşti mai mult de perioada indicată de 14 zile plus perioada menţinere.

În perioada de menţinere trebuie să consumi în jur de 1000-1200 calorii, mai exact îţi este permis să mănânci 3 ouă într-o săptămână, 2 felii de pâine pe zi, dulceaţă fără zahăr, nuci .

Se recomanda consumul a minim 2.5 litri de apa sau ceaiuri!

REGULILE DIETEI SCARSDALE

  1. Respectă orarul meselor şi alimentele indicate. În ceea ce priveşte porţiile nu există restricţii asupra cantităţii dar ai grijă să nu mănânci mai mult decât îţi cere organismul.
  1. Singurul dressing permis pentru salate este zeama de lămâie sau oţetul.
  1. Legumele se gătesc în timpul dietei Scarsdale, la fel ca şi carnea, fără pic de grăsime. Metodele indicate sunt pe grătar, prin fierbere sau la abur. În cazul cărnii, elimină orice urmă de grăsime şi pielea înainte de o a găti.
  1. Dieta se încheie neapărat după 14 zile deoarece este o dietă restrictivă şi pe termen lung te va afecta în mod negativ.
  1. Este interzis consumul de alcool, singurele băuturi permise în timpul dietei Scarsdale în afară de apă sunt cafeaua şi ceaiul de plante medicinale neîndulcite.
  1. Singurele gustări permise în cadrul dietei Scarsdale sunt morcovii şi ţelina crude, în cantităţi nelimitate.
  1. Alimentele interzise în timpul dietei sunt cărnurile grase, fructele, dulciurile, mezelurile, lactatele  şi alimentele bogate în amidon: paste, orez, cartofi, porumb.
  1. Nu schimba alimentele! Mănâncă doar ce ţi-a fost sugerat în meniu!

 

MENIUL PE ZILE ÎN TIMPUL DIETEI SCARSDALE

Luni

Mic dejun: o jumătate de grapefruit, o felie de pâine inegrală şi ceai sau cafea neîndulcite.

Prânz: şuncă de pui sau curcan şi roşii.

Cină: peşte sau fructe de mare, o felie de pâine integrală, salată verde şi un grepfrut.

Marţi

Mic dejun: o jumătate de grapefruit, o felie de pâine inegrală şi ceai sau cafea neîndulcite.

Prânz: salată de fructe şi cafea sau ceai neîndulcite.

Cină: friptură de vită, roşii, castraveţi şi varză de bruxelles.

Miercuri

Mic dejun: o jumătate de grapefruit, o felie de pâine inegrală şi ceai sau cafea neîndulcite.

Prânz: salată de ton cu un grepfrut şi cafea sau ceai neîndulcite.

Cină: friptură de porc cu salată de verdeţuri.

Joi

Mic dejun: o jumătate de grapefruit, o felie de pâine inegrală şi ceai sau cafea neîndulcite.

Prânz: 2 ouă fierte, telemea, roşii, o felie de pâine inegrală şi ceai sau cafea neîndulcite.

Cină: friptură de pui, ganitură verde: spanac sau păstăi verzi, ceai neîndulcit.

Vineri

Mic dejun: o jumătate de grapefruit, o felie de pâine inegrală şi ceai sau cafea neîndulcite.

Prânz: brânzeturi asortate degresate, spanac nelimitat şi o felie de pâine sau cafea neîndulcite.

Cină: peşte sau fructe de mare, salată nelimitat şi o felie de pâine integrală.

Sâmbătă

Mic dejun: o jumătate de grapefruit, o felie de pâine inegrală şi ceai sau cafea neîndulcite.

Prânz: salată de fructe şi ceai sau cafea neînducite.

Cină: friptură de pui sau curcan cu salată de roşii, un grepfrut şi ceai neîndulcit.

Duminică

Mic dejun: o jumătate de grapefruit, o felie de pâine inegrală şi ceai sau cafea neîndulcite.

Prânz: pui sau curcan, rece (şuncă) sau cald( (grătar), roşii, morcov, varză, broccoli sau conopidă şi un grepfrut.

Cină: friptură la alegere cu salată asortată şi ceai neîndulcit.

În săptămâna a doua a dietei Scarsdale se reia meniul din săptămâna 1.

 

!!! Pentru că DIETA SCARSDALE promite rezultate spectaculoase într-un timp foarte scurt, limitează accesul la unele substanţe nutritive necesare unei bune funcţionări a organismului, mizează pe un mic-dejun sărăcăcios şi presupune un consum zilnic de calorii sub 1.200 de calorii, cu aproape 50% mai mic faţă de necesarul zilnic al organismului, DIETA SCARSDALE se numără printre regimurile de slăbit nerecomandate de nutriţionişti.

Acest articol este proprietatea Pagina de Nutriție și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 4,00 out of 5)
Se încarcă...

Related Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Scroll to top