Obişnuieşti să mănânci o singură dată pe zi, de regulă seara, când ajungi acasă de la serviciu şi atunci înfuleci tot ce găseşti prin frigider?

Sau mănânci mai des, dar tot timpul pe fugă?

Nu poţi rezista în faţa unor alimente greu digerabile precum cele de tip fast-food, şaorma, gogoşi şi alte produse de patiserie?

Atunci trebuie să ştii că sistemul digestiv nu întârzie să plătească preţul unor astfel de excese alimentare. Îngrijorător este faptul că peste 70% dintre semenii noştri ajung să sufere aproape zilnic de disconfort digestiv din cauza alimentaţiei dezechilibrate.

Disconfortul digestiv se manifestă prin: senzaţie de prea plin, balonare abdominală, arsuri la stomac, dureri epigastrice, greaţă, eructaţii, reflux gastro-esofagian, respiraţie urât mirositoare, lipsă de energie. Aceste simptome apar din cauza faptului că enzimele digestive şi sucurile biliare, responsabile cu digerarea alimentelor, nu reuşesc să facă faţă excesului alimentar.

Iată 5 sfaturi utile care vă vor ajuta să aveţi o digestie corectă.

Evitaţi alimentele cu probleme!

Cu toţii ştim că pentru a avea o alimentaţie variată şi echilibrată, este necesar să mâncăm din toate câte puţin. Cu toate acestea, sunt unele alimente care nu ar trebui consumate nici măcar în cantităţi mici, dacă doriţi să ţineţi la distanţă problemele digestive. Prin urmare, este indicat să evitaţi:

  • alimentele foarte condimentate şi foarte acide,
  • alimentele afumate, marinate sau fezandate,
  • băuturile carbogazoase,
  • băuturile spirtoase, vinurile în cantităţi exagerate sau amestecul mai multor tipuri de alcool,
  • guma de mestecat.

Alegeţi un mod sănătos de preparare a hranei!

A opta pentru anumite alimente nu înseamnă întotdeauna a mânca sănătos. De exemplu, dacă alegem să consumăm peşte, dar numai prăjit în ulei din abundenţă, atunci nu mâncăm deloc sănătos. Un alt exemplu: se spune despre cartof că n-ar fi un aliment tocmai benefic pentru sănătate. Desigur, opţiunea pentru cartofi prăjiţi este dăunătoare, însă cartofii copţi sau fierţi în coajă sunt cât se poate de sănătoşi. De aceea, este esenţial să respectaţi câteva reguli generale în prepararea hranei:

  • limitaţi cantitatea de grăsimi necesară la gătirea alimentelor,
  • degresaţi alimentele sotate sau prăjite aşezându-le pe un şervet din hârtie,
  • alegeţi mai degrabă gătirea la abur, pe grătar sau la cuptor,
  • gătiţi cât mai simplu şi mai natural.

Faceţi mişcare!

Un stil de viaţă activ, cu practicarea frecventă a exerciţiului fizic, poate face minuni pentru funcţionarea corectă a digestiei. Activitatea fizică îmbunătăţeşte motilitatea intestinală, punând în mişcare un colon leneş. Masajul abdominal, fitnessul sau exerciţiile la sală, înotul, alergarea se numără printre activităţile care ajută la reglarea tranzitului intestinal.
Atenţie! Mişcarea nu se face imediat după masă, ci la cel puţin o oră după aceea.

Apelaţi la enzime şi plante care accelerează digestia!

Pentru a ne simţi bine după masă, medicii ne sfătuiesc să apelăm la preparate naturale pe bază de enzime. De ce enzime? Pentru că enzimele sunt cele care accelerează procesul de digestie a alimentelor. Cu cât enzimele sunt mai active, cu atât digestia este mai rapidă, iar starea organismului după masă este mai bună.

Continuarea artcolului pe csid.ro

Acest articol este proprietatea Pagina de Nutriție și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (3 votes, average: 4,33 out of 5)
Se încarcă...

Related Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Scroll to top