Sanatatea si starea de bine a fiecarei persoane depinde de cat de eficient poate corpul sau sa inlature toxinele. Cu atata poluare in mediu, produse de ingrijire corporala toxice si alimente procesate, cei mai multi oameni au nevoie de o detoxifiere serioasa! Iar o detoxifiere a ficatului este modul in care sa o obtii.

Ficatul este principalul organ de detoxifiere. Acesta lucreaza din greu pentru a curata sangele, a produce bila necesara digerarii grasimilor, a descompune hormonii si a stoca vitaminele, mineralele si fierul necesar corpului. Iar cand ficatul nu functioneaza corespunzator, nu ne putem digera eficient mancarea, in special grasimile! Iata cateva dintre functiile esentiale ale ficatului:

  • Procesarea nutrientilor absorbiti prin intestine, astfel incat sa fie mai bine asimilati.
  • Reglarea compozitiei sangelui pentru a echilibra proteinele, grasimile si zaharul.
  • Distrugerea celulelor rosii uzate din sange
  • Producerea substantelor esentiale care sa contribuie la coagularea sangelui.
  • Descompunerea si metabolizarea alcoolului si a medicamentelor.
  • Producerea proteinelor esentiale si a colesterolului.
  • Inlaturarea toxinelor din sange, inclusiv bilirubina, amoniacul si altele.
  • Depozitarea mineralelor, a fierului si a vitaminei A.

Pentru ca ficatul sa-si poata indeplini toate sarcinile in mod eficient, trebuie sa poata functiona in mod optim Cand oamenii vorbesc despre o boala a ficatului, se gandesc la ciroza indusa de alcool. Ciroza este o boala grava, insa, contrar parerii generale, nu este cauzata numai de alcool.

De fapt, multi factori pot contribui la ciroza ficatului si la deteriorarea acestuia, printre care consumul de fructe de mare gatite insuficient, medicamentele, subnutritia cronica, consumul de ciuperci otravitoare si expunerea la substante chimice. Ciroza apare cand un tesut cicatrizant inlocuieste celulele sanatoase ale ficatului. Pe masura ce tesutul continua sa creasca, abilitatea ficatului de a functiona este diminuata. Insuficienta hepatica este urmatorul pas biologic si apare cand tesutul cicatrizant al ficatului a cauzat atata deteriorare, incat ficatul nu mai functioneaza.

Curatarea ficatului inlatura toxinele eficient

In ziua de azi ne confruntam cu multe toxine. Este esential sa ne mentinem ficatul sanatos si in buna stare de functionare. Iata cativa factori de risc asociati cu o functionare inadecvata a ficatului:

  • Nivel redus de potasiu. 
  • Abuz de alcool.
  • Consum intravenos de droguri.
  • Transfuzii de sange inainte de 1992.
  • Expunere la anumite substante chimice si toxine din mediu.
  • Sex neprotejat.
  • Obezitate si o alimentatie bogata in grasimi saturate si alimente procesate.
  • Tatuaje si piercinguri corporale.
  • Nivel ridicat de trigliceride in sange.
  • Medicamente pe reteta, inclusiv acetaminofen.
  • Infectii virale.
  • Boli autoimune.

Semne si simptome ca ficatul nu functioneaza la niveluri optime

Daca suferi de oricare dintre simptomele de mai jos, este posibil ca ficatul tau sa nu functioneze corespunzator. Este important sa acorzi atentie acestor simptome, mai ales in cazul expunerii la oricare dintre factorii de risc de mai sus:

  • Balonare si gaze
  • Reflux gastric si arsuri
  • Constipatie
  • Piele si /sau ochi de culoare galbena (un simptom al icterului)
  • Dificultati cu pierderea in greutate
  • Tensiune arteriala marita
  • Anxietate, stari schimbatoare de dispozitie sau depresie
  • Urina inchisa la culoare
  • Rozacee 
  • Oboseala cronica
  • Transpiratie excesiva
  • Invinetiri rapide ale pielii
  • Lipsa poftei de mancare

Vestea buna este ca functia ficatului poate fi imbunatatita. Printr-o curatare eficienta, starea de sanatate se poate imbunatati in cateva saptamani.

Curatarea ficatului in 5 pasi

1. Inlaturarea alimentelor toxice din dieta

Daca obisnuiesti sa consumi o alimentatie bogata in produse procesate, iti supui sanatatea ficatului la un mare risc. Uleiurile hidrogenate, zaharul rafinat, alimentele din comert si carnea de la conserva sunt toxice pentru corp. De exemplu, nitratii si nitritii, adaugati deseori in produsele din comert, cele de tip fast-food si conserve, au fost asociati deseori cu problemele de sanatate. Aceste substante chimice sunt folosite pentru a mari valabilitatea acestor produse, a inhiba dezvoltarea bacteriilor si a le conserva culoarea. Trebuie inlocuite imediat cu optiuni sanatoase. Alimentele sanatoase au gust bun si, cu putina creativitate, se pot incropi menuri sanatoase pentru intreaga familie. Inlocuieste chipsurile cu fructe proaspete, betisoare de morcov, nuci si batoane de cereale facute in casa.

Uleiurile hidrogenate, cunoscute si ca „grasimi trans”, contin un nivel ridicat de grasimi saturate. Structura chimica a uleiului a fost modificata pentru a mari valabilitatea produsului. Consumul de grasimi trans mareste riscul de boli cardiace cu pana la 25% sau mai mult. In plus, grasimile trans afecteaza sistemul imunitar si cauzeaza inflamatii in corp.

2. Sucuri din legume crude

Este aproape imposibil sa mananci toate legumele crude care ai nevoie pentru o curatare eficienta a ficatului. Prin stoarcerea legumelor crude, insa, poti obtine cu usurinta 4-5 portii de legume proaspete, organice. Chiar si legumele pe care nu le agreezi prea mult pot fi amestecate si consumate sub forma de suc. Cand functia ficatului este afectata, sucurile au avantajul ca pot fi mai usor de digerat si de asimilat. Legumele ideale pentru curatarea ficatului includ varza, conopida si varza de Bruxelles. Chiar daca nu pare sa fie o combinatie prea gustoasa, se pot combina cu morcovi, castravete, sfecla si legume cu frunze. Toate aceste legume contribuie la scaderea aciditatii din corp si la mentinerea unui pH neutru. Experimenteaza combinatiile tale preferate; poti include ierburi aromatice, menta, patrunjel si altele, care sa dea mai multa aroma sucurilor.

O combinatie utila este sucul de morcovi, portocale si ghimbir. Morcovii organici sunt esentiali intr-o curatare a ficatului. In ficat, beta carotenul este convertit in vitamina A, care elimina toxinele din corp si reduce grasimea din ficat. Continutul bogat in fibre mentine sanatatea tractului digestiv, marind eliminarea toxinelor din corp. Radacina de ghimbir calmeaza tractul digestiv, reduce gazele intestinale si contine compusi antiinflamatori. Portocalele imbogatesc gustul, dar aduc si un plus de vitamina C, A si B6.

3. Consuma alimente bogate in potasiu

Produsele bogate in potasiu reduc presiunea sistolica, colesterolul si mentin sanatatea sistemului cardiovascular, pe langa faptul ca ajuta la curatarea ficatului. Iata cateva alimente care contin din belsug acest mineral esential.

Cartofi dulci. In mod surprinzator, nu bananele sunt cele mai bogate in potasiu, ci cartofii dulci. Un singur cartof dulce mediu contine aproximativ 700 miligrame de potasiu, fara a mentiona continutul bogat in fibre si beta caroten. Un cartof dulce contine numai 131 de calorii, insa este bogat in vitaminele B-6, C, D, magneziu si fier. Desi este dulce in mod natural, zaharurile continute se elibereaza lent in sange prin ficat, fara a afecta glicemia.

Sosuri de rosii. Potasiul si alti nutrienti benefici prezenti in rosii, sunt mai concentrati in rosiile sub forma de sos, pasta sau piure. De exemplu, 1 cana de piure de rosii contine 1065 miligrame de potasiu, in timp ce 1 cana de rosii proaspete contine numai 400 de miligrame. Alegeti produsele facute din rosii organice.

Frunze de sfecla si spanac. Bogate in antioxidanti, frunzele de sfecla contin peste 1300 miligrame de potasiu pe cana. Sfecla si frunzele de sfecla se pot folosi in sucurile de legume, in salate sau se soteaza. Sfecla este foarte utila pentru curatarea vezicii biliare si pentru a imbunatati circulatia bilei. Spanacul proaspat organic poate fi inclus in alimentatie si este o sursa buna de potasiu, cu un continut de 840 miligrame pe portie.

Fasolea. Fasolea alba, fasolea rosie si fasolea lima sunt toate bogate in potasiu, proteine si fibre. Inlocuieste nautul din humus cu una dintre aceste tipuri de fasole si consuma cu o garnitura de betisoare de morcovi sau tije de telina.

Melasa neagra. Doar 2 lingurite din acest sirop natural si consistent contine 10% din doza zilnica recomandata de potasiu. Pe langa potasiu, molasa neagra mai contine si fier, calciu, mangan si cupru. Foloseste molasa in locul altor indulcitori naturali, pentru sosuri, in fiertura de ovaz sau quinoa sau la cafea.

Bananele. In sfarsit, apar si bananele, care pot fi un adaos cremos in smoothie. In comparatie cu alte alimente bogate in potasiu, bananele contin doar 470 miligrame de potasiu pe portie. Dar, pe langa potasiu, bananele ajuta digestia si contribuie la detoxifierea de toxine si metale grele.

Observatie: In cazul celor care au un nivel ridicat de potasiu in rinichi, aceste alimente trebuie consumate cu moderatie.

Continuarea articolului pe viataverdeviu.ro

Acest articol este proprietatea Pagina de Nutriție și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Se încarcă...

Related Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Scroll to top