De ce ne ingrasam? Si mai important, de ce punem la loc imediat dupa ce am reusit sa slabim? De ce facem burta, desi nu am putea zice ca mancam exagerat de mult? Raspunsul ar fi în modul in care organismul nostru reuseste (sau mai bine zis, nu reuseste) sa metabolizeze mancarea. Adica sa digere si sa asimileze toate substantele nutritive, dar sa le elimine pe cele inutile. Daca digestia noastră nu merge ca unsa, riscam sa ne balonam, sa avem permanent disconfort abdominal si nu reusim sa scapam de grasimile si de caloriile în exces.

Mai jos regasiti cateva recomandari pentru o alimentatie si digestie sanatoasa:

  • Mananca grasimi si proteine la mese separate. Unele alimente, in special nucile, contin peste 50% grasime ai necesita ore intregi pentru a fi digerate.
  • Laptele trebuie consumat separat, pentru ca are nevoie de un mediu special pentru a putea fi digerat.
  • Pepenii nu se combina cu niciun alt produs alimentar. Este un produs foarte acid, care fermenteaza in stomac si incetineste digestia altor produse.
  • Fructele dulci (mere, banane, struguri, pere) nu se combina cu niciun fel de alt aliment si nici chiar intre ele. In schimb fructele acide (citricele, kiwi) se pot manca la aceeasi masa.
  • Nu combina proteine cu carbohidrati bogati in amidon. Aceste alimente tulbura digestia.
  • Proteinele nu trebuie sa fie gatite cu prea multa grasime.
  • Sari peste desert. Mancat la finalul mesei, desertul cade greu la stomac si fementeaza, incetinind digestia alimentelor pe care le-ati consumat inainte.
  • Proteinele (carnea rosie, puiul, nucile, produsele lactate, ouale) se armonizeaza cu legumele. Preferabil este ca la o masa sa alegi o singura sursa de proteine (adica nu si carne si ou).
  • Feculentele (paine, orez, paste fainoase, cartofi, leguminoase) se asociaza bine cu legumele.
  • Nu combina acizi ca citricele sau otetul cu amidon (paine, cereale, cartofi, paste, orez) la aceeasi masa.
  • Nucile si alunele nu se combina cu niciun alt aliment.

In concluzie, desi ne place sa mancam carne cu cartofi sau orez, acest lucru trebuie evitat. Carnea poate fi asociata corect cu legume verzi, la fel ca branza sau ouale. Pentru o digestie buna carfofii, orezul, pastele se combina si ele tot cu legume.

 

 

Acest articol este proprietatea Pagina de Nutriție și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Se încarcă...

Related Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Scroll to top