După cum bine știți și voi, vitaminele sunt deosebit de importante pentru sănătatea noastră și ar fi bine să încercăm să le preluăm pe cât posibil din surse naturale. Adevărul este că bărbații au de obicei nevoie de vitamine într-o cantitate mai mare decât femeile, însă există unele vitamine care sunt mai utile pentru femei decât pentru bărbați.

Problema este că mulți dintre noi apelează la suplimente alimentare pentru că nu reușesc să aibă o dietă echilibrată care să conțină destul de multe fructe și legume mai ales. Dacă vă aflați în situația aceasta aveți grijă să nu exagerați cu pastilele în locul sporirii atenției acordate alimentației mai ales că sunt studii care atestă că vitaminele din farmacii nu ar fi tocmai bune pentru organismul uman, iar unele nu au nici măcar un efect.

Vă invit să vedem care ar fi vitaminele de care noi bărbații am avea nevoie într-o mai mare măsură:

1. Deficitul de vitamina D apare la aproximativ 66% din populație, iar acest lucru poate duce la obezitate, diabet, hipertensiune, infarct. I se mai spune și „vitamina soarelui” pentru că este produsă de organism atunci când pielea acestuia este expusă la soare. Unul dintre cele mai importante roluri ale sale este acela de a fixa nivelul calciului din organism și poate fi găsită în gălbenușul de ou sau peștele gras

2. Vitamina K a început să fie din ce în ce mai mult în centrul atenției, pentru că are un impact major asupra rezistenței oaselor, dar și asupra vindecării de fracturi. Pe lângă aceste lucruri asigură menținerea sănătății sistemului venos și poate fi găsită în broccoli, legume cu frunze verzi(mai ales în pătrunjel), în unele brânzeturi sau în soia.

3. Una dintre cele mai vechi și utile vitamine pentru organismul uman este vitamina C. Aceasta apare în multe dintre produsele pe care le consumăm zilnic, însă cantitățile importante provin din fructe și legume. Vitamina C era utilizată în trecut pentru vindecare scorbutului, însă acum s-a descoperit că are efecte benefice și în tratarea răcelii. Bărbații, mai ales cei care fac efort fizic în mod regulat, ar trebui să știe că ajută la creșterea mușchilor și întărirea oaselor, tendoanelor și ligamentelor.

4. Vitamina B-12 este esențială în cadrul activității cerebrale, fiind folositoare pentru nervi. Apariția unui deficit de vitamina B-12 poate duce la apariția anemiei. Această vitamină se poate găsi în carne, mai ales în carnea de ton sau somon, dar și în brânză sau ouă. Cei care sunt vegetarieni sau vegani ar trebui să folosească suplimente alimentare pentru că acele alimente consumate de ei nu conțin o cantitate suficientă din această vitamină. Oboseala se instalează mult mai ușor în organism dacă avem un deficit de vitamina B-12, așadar bărbații care depun mult efort fizic ar trebui să își suplimenteze organismul.

5. Niacina cunoscută și sub numele de vitamina B-3 este extrem de importantă pentru sănătatea bărbaților și poate fi asimilată de organism din grâu întreg, migdale sau semințe. Niacina ajută la scăderea colesterolului din sânge, dar și la păstrarea sănătății pielii, părului, ochilor și ficatului.

6. Vitamina A sau „vitamina vederii” după cum mai este ea cunoscută, este utilă pentru a păstra acuitatea vizuală cât mai mult timp. Aceasta poate fi găsită în ficatul provenit de la diferite animale, ouă, lapte de vacă sau în legume și fructe bogate în betacaroten precum morcovul, spanacul, caise sau varză. Bărbații care au probleme cu vederea ar trebui să utilizeze mai mult această vitamină pentru a preveni degradarea vederii în continuare.

7. Vitamina E este una dintre cele mai importante vitamine, însă problema este că trebuie să existe un echilibru perfect în organism pentru ca aceasta să nu devină nocivă, de aceea este bine să evitați suplimentele alimentare în acest caz pentru că această vitamină rămâne mai mult timp în organism așadar s-ar putea să obțineți o supradoză. Este folositoare pentru prevenirea cancerului și a bolilor de inimă, însă mai este utilizată ca și tratament pentru arsurile provocate de soare, dar și pentru a preveni apariția semnelor de îmbătrânire a pielii. Sursele din care provine vitamina E sunt grâul întreg, nucile și semințele. Încercați pe cât posibil să o preluați din alimente.

Continuarea articolului aici.

Sursa articol bunadimineata.ro

Acest articol este proprietatea Pagina de Nutriție și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 5,00 out of 5)
Se încarcă...

Related Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Scroll to top