Masajul nu mai functioneaza? Incearca aceste solutii naturale care sa calmeze picioarele umflate din ultimele luni de sarcina.

Fie ca a luat mult sau putin in greutate, fie ca naste iarna sau vara, fie ca poarta fata sau baiat, orice gravida are de-a face, intr-o masura mai mica sau mai mare, cu disconfortul produs de umflarea gleznelor si labelor picioarelor. Uneori, situatia este atat de grava incat niciun pantof n-o mai incape si niciun masaj n-o mai alina, decat pentru un timp foarte scurt. In afara de modificarile de comportament alimentar elementare pe care o femeie insarcinata trebuie sa le faca – renuntarea la sare si grasimi daunatoare, reducerea cantitatii de zahar si  hidratarea din plin – exista cateva solutii naturale pe care le poate incerca pentru a preveni sau scapa de aceste edeme:

Adopta o dieta bogata in vitaminele C si E. Acestea ajuta la eliminarea lichidelor din organism prin imbunatatirea activitatii rinichilor. Citricele, ardeii, rosiile, brocoli, varza, capsunele, patrunjelul contin vitamina C, iar semintele de floarea-soarelui, caju, migdalele, uleiul de masline, germenii de grau, avocado contin vitamina E.

Fa bai de picioare cu uleiuri esentiale. Dat fiind ca, in sarcina, masajul cu aceste uleiuri este pus sub semnul intrebarii, foloseste-le proprietatile terapeutice intr-un mod mai putin riscant. Astfel, ca sa scapi de disconfortul picioarelor umflate, pune apa fierbinte intr-un lighean si toarna cateva picaturi de ulei esential. Cel de chiparos este bun pentru circulatie, cel de musetel iti va tempera durerea, iar cel de levantica te va relaxa.

Pune-ti comprese cu varza. Sterge (nu spala!) cu un servetel de hartie cateva frunze de varza proaspata si raceste-le in frigider (nu la congelator!) Tapeteaza-ti gleznele cu ele si fixeaza cataplasma cu o fasie de tifon, de exemplu. Stai asa pana frunzele devin umede, iar atunci schimba compresa cu una proaspata, daca simti ca mai este nevoie. Repeta de cate ori crezi ca e necesar.

Bea ceai de patrunjel. Pune o mana de frunze de patrunjel intr-o cana cu apa si las-o la fiert cam vreo zece minute. Strecoara ceaiul si consuma-l dupa ce s-a racit. Bautura ar trebui sa-si faca efectul cam in vreo doua ore. Ai grija, insa: in sarcina, toate ceaiurile din plante se beau cu moderatie! Asa ca nu folosi acest remediu chiar pentru cel mai mic disconfort.

Foloseste sare Epsom. Aceasta „sare amara” (sulfat de magneziu) are efecte incredibile asupra picioarelor umflate, astfel incat in Marea Britanie este la mare moda in tratarea gravidelor. Pune o ceasca cu sare Epsom intr-un lighean plin cu apa fierbinte (cat de fierbinte suporti) si stai cu picioarele in acest amestec pana ce apa ajunge la temperatura camerei. Efectele asupra gleznelor tale deja se vad, nu-i asa? Sarea Epsom actioneaza ca un catalizator asupra circulatiei periferice.

Iar la urmatorul control medical, intreaba-ti doctorul ce parere are despre nivelul tau de magneziu, pentru ca un deficit poate duce la umflarea excesiva a picioarelor.

Sursa articol suntmamica.ro

Acest articol este proprietatea Pagina de Nutriție și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 5,00 out of 5)
Se încarcă...

Related Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Scroll to top