Dieta crono sau dieta dupa ceas, inventată de doctorul Alain Delabos in 1986, reprezintă un mod diferit de a ne hrani care ţine seama de ceasul nostru biologic. 

Poţi slăbi dacă vei mânca anumite alimente la anumite ore. Crononutrţia este o metodă diferită de a te alimenta ţinând cont de ceasul biologic al organsimului. 

Această metodă este totuşi restrictivă fiindcă reduce consumul de lipide şi proteine dimineaţa şi conţine puţine fructe şi legume. Cei care optează pentru o astfel de dietă e bine să consulte un medic nutriţionist înainte.

Principiul de bază

Ideea de la care a pornit medicul francez se bazează pe faptul că alimentele sunt asimilate diferit, în funcţie de ora la care sunt consumate. Momentul respectiv determină fie transformarea lor în energie, fie stocarea lor, ceea ce are drept urmare îngrăşarea.
De exemplu se ştie că grăsimile şi glucidele consumate seara vor fi stocate, pe când dacă le mănânci dimineaţa vor fi o sursă de nergie. De aceea e recomandat să incluzi brânza în meniul de dimineaţă şi nu seara.
Dacă vrei să să pierzi în greutate e nevoie să-ţi adaptezi alimentaţia în funcţie de variaţiile metabolice ale organismului tău de-a lungul zilei.

Caracteristicile corpului

Forma siluetei (clepsidră, piramidă, măr, pară) este o consecinţă a geneticii pe de-o parte, dar şi a obiceiurilor noastre alimentare şi a activităţii fizice pe de altă parte. Crononutriţia ţine cont şi de forma corpului fiindcă te ajută să vezi cum funcţionează organismul şi de ce ai tendinţa de a stoca grăsimile mai mult decât alţii.

Patru mese pe zi

Specialiştii consideră că organismul nostru secretă  hormoni  (insulină şi cortizol) la fiecare 4 ore.  De aceea, la acest interval de timp corpul nostru cere hrană. Dacă îi dăm alimentele potrivite momentului va funcţiona corect. Adică grăsimi dimineaţa, proteine la prânz, glucide la gustarea de după-amiază şi o masă uşoară seara. Dar, ai grijă ca mesele să fie din 4  în 4 ore, ca să aibă stomacul timp pentru digestie. Astfel eviţi stocarea grăsimilor.

Consistenţa meselor

Micul dejun – poate fi cumpus din brânză, unt, pâine, orez, proteine (ouă, jambon) şi fructe.
Prânzul – e preferabil să existe un sigur fel de mâncare şi acela compus în principal din proteine şi orez, paste, leguminoase uscate sau pâine. Mai puţine grăsimi faţă de micul dejun. Restricţia e valabilă şi pentru glucide şi proteine vegetale.
Gustarea – nu trebuie omisă !!! La această masă poţi mânca ceva dulce: fructe proaspete, fructe uscate sau ciocolată neagră (peste 70% cacao şi nu mai mult de 30 de grame pe zi).
Cina   căt mai uşoară, să nu pună stomacul la treabă toată noaptea. Dacă nu ţi-e prea foame chiar poţi sări peste această masă. Alimente indicate : peştele sau carnea slabă şi legumele. De evitat glucidele concentrate, grăsimile şi făinoasele.

 

In dieta crono îşi găsesc locul aproape toate alimentele. Potrivit autorului acestei diete, de două ori pe saptămana ne este permis o masă care nu mai ţine seama de regulile dietei după ceas.
Dieta Crono asigură scăderea in greutate mai rapidă in cazul bărbatilor şi mai lentă la femei şi poate provoca o benefică modificare obiceiurilor alimentare.

 

Acest articol este proprietatea Pagina de Nutriție și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (6 votes, average: 3,33 out of 5)
Se încarcă...

Related Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Scroll to top