Aveți glicemia crescută? Priviți lista alimentelor care pot reduce cantitatea de zahăr din sânge la un nivel normal, potrivit Prevention.

Nu este nicio exagerare – echilibrarea glicemiei dumneavoastră ar putea fi o chestiune de viață sau de moarte. Cantitatea mare de zahăr din sânge este toxică pentru organismul dumneavoastră, deoarece distruge organele și vasele de sânge, deschizând calea către un atac de cord, diabet de tip 2, accident vascular cerebral, dializă, leziuni ale nervilor, disfuncție erectilă sau chiar orbire.

  1. Coacăzele

Un studiu revoluționar, publicat în Journalul Nutrițional în 2010, a descoperit că o doză zilnică de ingrediente bioactive din afine crește sensibilitatea la insulină și poate reduce riscul de apariție al diabetului. Este un lucru important deoarece consumul de prea multi carbohidrați produce prea  multă insulină, ceea ce ar putea duce la apariția diabetului de tip 2.

  1. Avocado

Nu vă lăsați păcăliți de conținutul de grăsime de la avocado – este foarte bun pentru dumneavoastră! Avocado sunt pline de grăsimi mononesaturate, de tipul celor care ajută la încetinirea eliberării de zaharuri în sânge, fapt care determină mai puțină eliberare de insulină. Avocado conțin, de asemenea, beta-sitosterol, un compus care poate ajuta la înăbușirea inflamației după un antrenament intens. Limitați-vă la un sfert dintr-un avocado pentru a evita supraîncărcarea cu calorii sau încercați uleuil de avocado într-o salată de legume.

  1. Semințele chia

Aceste cereale fără gluten stabilizează glicemia, gestionează efectele diabetului zaharat, îmbunătățește sensibilitatea la insulină și SIDA, inclusiv dezechilibrarea colesterolului și tensiunile arteriale mai mari. Semințele chia sunt, de asemenea, agenți anti-inflamatori puternici ce conțin fibre, magneziu, potasiu, acid folic, fier și calciu.

  1. Scorțișoara

Un studiu din 2003 a arătat că scorțișoara poate provoca celulele musculare și hepatice pentru a răspunde mai rapid la insulină, îmbunătățind astfel pierderea în greutate. Răspunsul mai bun la insulină înseamnă  un echilibru mai bun de zahăr din sânge și, prin urmare, mai puțină insulină eliberată în corpul dumneavoastră.

Scorțișoara Ceylon, de asemenea, pare să reducă mai mulți factori de risc pentru bolile cardiovasculare, inclusiv nivelul  ridicat de zahăr din sânge și trigliceridele, colesterolul LDL și colesterolul total. Doar o jumătate de linguriță pe zi, timp de 20 de zile este suficientă pentru a îmbunătăți răspunsul la insulină și pentru a reduce cantitatea de glucoză din sânge cu până la 20%.

  1. Mango

Mango deși are un gust foarte dulce, reduce cantitatea de zahăr din sânge, conform unui studiu publicat în revista Nutrition and Metabolic Insights. „Rezultatele noastre indică faptul că un consum zilnic de 10g de mango liofilizat, care este echivalent cu aproximativ o jumătate de mango proaspăt [aproximativ 100g], poate ajuta la scăderea zahărului din sânge la persoanele obeze”, explica Edralin Lucas, un profesor de științe nutriționale și autorul principal al studiului. Acest fruct conține, de asemenea, mai mult de 20 de vitamine și minerale diferite, inclusiv vitaminele C și A, acid folic și fibre.

  1. Condimentele

Conform unui studiu, un amestec de alimente care conțin diferite condimente îmbunătățesc glucoza și colesterolul și reducerea nivelului de zahăr din sânge și insulina. Semințele de schinduf și de curcuma sunt bune împotriva diabetului, iar semințele de chimen, ghimbir, muștar și coriandru au proprietăți de combatere a diabetului zaharat.

Continuarea articolului aici.

Acest articol este proprietatea Pagina de Nutriție și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Se încarcă...

Related Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Scroll to top