Doriti sa pierdeti din greutate? Este un tel bun si beneficiile sunt pe masura (stima de sine, energia, calitatea vietii, prevenirea bolilor, longevitate si mai putine cheltuieli pentru sanatate).

Potrivit muscleandfitness.com, obezitatea este o problema reala, iar oamenii cauta metode sa obtina si mentina o greutate sanatoasa. Insa,  telurile lor sunt sabotate, iar majoritatea “sabotorilor” sunt controlabili si usor de indentificat.

Iata 7 motive din cauza carora nu pierdeti greutate:

Consumati prea putine calorii
Pare destul de usor: mancati mai putin si faceti sport mai mult. Totusi corpul este o masinarie foarte precisa si inteligenta. Sub alimentarea este in detrimentul pierderii greutatii la fel de mult ca mancatul in exces. Cand scadeti caloriile prea mult corpul intra intr-un mod de infometare si metabolismul dumneavoastra se da peste cap.

Dimensiunea portiilor
Numaratul caloriilor si atentia la proteine, carbohidrati si grasimi pot ocupa timp. Poate fi obositor. Aplicatiile smartphone My Fitness Pal si Fat Secret folositoare in procesul de slabire. Monitorizand greutatea saptamanal, puteti sa va faceti o idee despre marimea portiilor si caloriile continute. Majoritatea oamenilor estimeaza prea mult sau prea putin in cantitatea de mancare consumata zilnic. Incercati si s-ar putea chiar sa va surprindeti.

Condimente
Abtineti-va de la sosuri. Incercati dressing-uri de salata in schimb. Majoritatea sosurilor contin 100-200 calorii pe portie (care poate fi cat o lingurita). Exista optiuni cu un numar mic de calorii ca mustarul si sosurile iuti care va pot ajuta sa adaugati gust mancarii. Spre exemplu, o lingurita de ketchup contine 15 calorii (4g de zahar).

Calorii in lichide
Cea mai rapida metoda de a consuma prea multe calorii este sa le beti. Lichidele nu va vor face sa va simtiti indestulati, chiar se vor adauga la caloriile din mancare. Sucul de fructe, bauturile acidulate, energizantele si alcoolul va vor sabota intentiile de pierdere a greutatii. Scapati de ele! Daca tot simtiti nevoia incercati sucuri fara zahar si limitati consumul de alcool la 1-3 bauturi/saptamana. Pentru cei mai multi, aceasta limitare poate creea un salt rapid in pierderea de greutate.

Prea mult cardio
E adevarat, trebuie sa ardeti mai multe calorii decat consumati pentru a pierde greutate. Exercitiile cardio sunt cea mai rapida metoda pentru a face asta. Se pot creea si reactii adverse de la prea multe ore de cardio. Corpul se adapteaza usor la astfel de exercitii. Daca alergatul la 10 km/h pentru 20 de minute arde x calorii, cu timpul va ajunge sa arda x+y calorii si tot asa. Trebuie sa cresteti ori intensitatea ori durata exercitiilor pentru a scade din greutate. Pana la urma veti ramane fie fara timp, fie fara energie.

Nu va antrenati pentru forta
Raspunsul la problema de mai devreme este antrenamentul cu greutati. Acest antrenament creeaza un fenomen numit consumare in exces de oxigen post-antrenament. In principiu, veti continua sa ardeti calorii si dupa antrenament. Uneori metabolismul ramane accelerat pana la 72 de ore dupa un antrenament intens.

Lipsa de planificare din timp
Pregatirea din timp e cel mai mare aliat al dumneavoastra in pierderea greutatii. Toate aceste exercitii si abstinente nu vor compensa un weekend de petrecut cu sucuri, alcool si fast-food. Nu spunem sa va abtineti de la alcool sau un sandwich, dar astea trebuie sa fie exceptii.
Planificati-va mesele si zilele de trisat din timp si tineti ordinea acestora intr-un carnetel.

 Sursa articol fitpalace.ro

Acest articol este proprietatea Pagina de Nutriție și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Se încarcă...

Related Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Scroll to top